Strona główna » BULLET JOURNAL W PODRÓŻY I NA WAKACJACH

BULLET JOURNAL W PODRÓŻY I NA WAKACJACH

sierysuje.pl bullet journal podróż wakacje

W Bullet Journalu, który jest osobistym centrum dowodzenia, nie może zabraknąć miejsca na wakacyjne wojaże! Od planowania wyjazdu po rzeczy do zrobienia po powrocie – BuJo świetnie się sprawdza w roli podróżniczego pomocnika.

Jak wykorzystuję Bullet Journal w podróży i na wakacjach? Moje BuJo, najbardziej spersonalizowany planer na świecie, nie tylko pomaga organizować codzienność. Służy mi także do planowania wyjazdów, zarówno krótkich kilkugodzinnych wypadów poza miasto, jak i urlopów.

Czym jest Bullet Journal i jak go założyć dowiesz się z tego wpisu. Zajrzyj także do innych artykułów o tej metodzie planowania!

Organizacja podróży

Od wielu wielu lat nie korzystam z biur podróży i wszystkie wyjazdy organizuję samodzielnie. Podróżowanie na własną rękę jest cudowne, jednak wymaga przygotowań, szczególnie jeśli zabieramy ze sobą dzieci. Zanim przyjdzie czas na to co lubię, czyli planowanie poszczególnych dni pobytu, najpierw trzeba znaleźć i zarezerwować noclegi, opracować trasę dojazdu samochodem (lub kupić bilety na samolot), skalkulować koszty. Wszystkie informacje, które będą później przydatne trafiają do BuJo: numery lotów, adres pensjonatu/apartamentu, kontakt do właściciela.

Przy wyjeździe zorganizowanym warto sobie zapisać numer telefonu pilota wycieczki (lub innej osoby z biura podróży) i namiary na hotel.

Spis rzeczy do zabrania

sierysuje.pl bullet journal bujo

Wyjeżdżając czteroosobową rodziną i będąc osobą odpowiedzialną za pakowanie bagażu, robię listy ubrań, przyborów toaletowych i innych rzeczy do zabrania. W poprzednich latach były to po prostu spisy, zmieniające się w miarę dorastania Mai i Filipka (jakaż to ulga nie taszczyć ze sobą pieluszek! Książki są cięższe, ale zajmują zdecydowanie mniej miejsca w walizkach). Od pewnego czasu spodobały mi się notatki wizualne – przygotowałam takie na szkolne wycieczki dzieci i postanowiłam podobne rozrysować w Bullet Journalu na wakacje.

Do zrobienia przed wyjazdem

Listę rzeczy do zrobienia przed wyjazdem robię podwójnie (a czasem nawet potrójnie). W Bullet Journalu spisuję wszystko, co mi przychodzi na bieżąco do głowy. Najważniejsze sprawy notuję dodatkowo na kartce, którą wieszam w kuchni. A jeśli coś jest wyjątkowo ważne i za nic w świecie nie chcę o tym zapomnieć – ustawiam sobie przypomnienie w telefonie. Mam wtedy gwarancję, że nie zapomnę okularów, a mięso mi się nie zepsuje w lodówce. 😉

Planowanie pobytu

Tę część przygotowań bardzo lubię. Szperam po bibliotekach i buszuję w Internecie czytając o miejscu do którego jedziemy, a potem zastanawiam się co zwiedzić, aby wszyscy członkowie rodziny byli usatysfakcjonowani. Oznacza to nie tylko wyszukiwanie zabytków i muzeów dla mnie, ale i atrakcji dla dzieci.

W zeszłym roku odwiedziliśmy Sandomierz – to piękne miasto, w którym jest sporo do zobaczenia, ale także świetna baza wypadowa dla wycieczek po ziemi świętokrzyskiej. Pobyt zaplanowałam tak, aby spacery po mieście przeplatały się z wyjazdami do okolicznych atrakcji – np. do zamku Krzyżtopór, Opatowa i Baranowa Sandomierskiego. Obmyśliłam zajęcia na upały (na przykład rejs statkiem po Wiśle) i na deszczowe dni (spacer trasą podziemną).

Plan pobytu jest oczywiście elastyczny, czasem go zmieniamy na miejscu. Uwzględnia także czas na nicnierobienie i leniuchowanie. 🙂

Przydatne adresy i linki

Zdobywając informacje o Sandomierzu na bieżąco notowałam w BuJo wszystkie namiary na polecane restauracje i kawiarnie. Zapisałam sobie ceny biletów i godziny otwarcia atrakcji. Dzięki temu nie tylko uniknęliśmy „pocałowania klamki” w kilku miejscach, ale także zwiedziliśmy niektóre muzea za darmo.

Warto zanotować adresy stron internetowych hoteli, restauracji czy muzeów i zajrzeć tam przed wyjazdem – publikują najaktualniejsze informacje, ciekawostki oraz daty imprez, które organizują.

Pamiętniki z wakacji

sierysuje.pl bullet journal wakacje urlop pamiętnik

W czasie urlopu mój Bullet Journal zmienia się w pamiętnik. Nie mam wtedy zadań (nie prowadzę więc klasycznych dniówek), dzieje się za to wiele ciekawych rzeczy, które chcę zanotować. Wklejam także pamiątki z miejsc, które odwiedziliśmy – bilety wstępu, wizytówki, ulotki. Do prowadzenia travel journals namówiłam także dzieci – z wielkim zapałem codziennie rano uwieczniali w naszych BuJo wydarzenia poprzedniego dnia. Ja zapiski robiłam razem z nimi albo – kiedy wszyscy jeszcze spali – wymykałam się na taras.

O gromadzeniu wspomnień w Bullet Journalu napisałam oddzielny artykuł – zajrzyj do niego po inspiracje i dobre rady. Do wyróżnienia największych urlopowych atrakcji możesz wykorzystać moje koło wspomnień – tutaj znajdziesz tutorial, jak je zrobić.

Skrzecząca rzeczywistość

Urlop urlopem, ale kiedyś trzeba wrócić do codzienności. Na osobnej stronie notuję sobie w BuJo sprawy do załatwienia po powrocie, w miarę jak mi przychodzą do głowy. Kapcie do szkoły, pomysł na post blogowy, książka którą będę chciała przeczytać – wszystko notuję, aby mi nie umknęło. Zapisywanie przyszłych zadań odstresowuje, bo wiem że o nich nie zapomnę i nie tłuką mi się po głowie w czasie, kiedy powinnam zrelaksowana odpoczywać.

Żegnaj lato, na rok…

Po powrocie z wakacji jesteśmy troszkę oszołomieni, tęsknimy za letnim luzem, ale i cieszymy się na jesień. A potem przychodzą słoty, ciemne wieczory i… czas planować kolejne wyprawy! Pomysły rzecz jasna trafiają do BuJo.

Mogą to być nie tylko konkretne plany wyjazdowe, ale i marzenia. Można sobie zrobić podróżniczą bucket list, czyli listę miejsc które chciałoby się kiedyś odwiedzić. Albo odwrotnie – zanotować te, w których już byliśmy. Bo podróżowanie jest fajne, nawet palcem po mapie!

Wykorzystujecie Bullet Journal w podróży? A może ogarniacie przygotowania aplikacją, kalendarzem albo karteluszkami? Macie jakieś inne sprawdzone sposoby używania BuJo w czasie wakacji?